Paradoxul autostrăzilor României: după ce că sunt puține, rup și țara în bucăți

Cum s-a ajuns la autostrăzi care, în loc să lege, divizează?

„Este rezultatul unor politici făcute la București, unde este centrul politic de influență al României. Moldova a fost mereu exclusă”, spune istoricul Dorin Dobrincu, membru al Mișcării pentru Dezvoltarea Moldovei, asociație care promovează construirea de autostrăzi în Moldova.

De la Cluj, sociologul Barbu Mateescu îi dă dreptate: „Nu e vorba de o planificare a autorităților locale dintr-o regiune, ci mai degrabă de o planificare stupidă sau non-existentă a centrului”.

Din postura omului de afaceri care lucrează și în turism, și în transporturi, Dragoș Anastasiu, patronul grupului Eurolines și președintele Camerei de Comerț Româno-Germană, lipsa infrastructurii înseamnă investiții care o iau la fugă, dar și efecte sociale grave.

Când nu ai autostradă, ca în Moldova, situația se vede și mai dramatic, arată Dorin Dobrincu: „Investițiile se fac preferențial, în anumite zone, ceea ce va crește și mai mult ritmul desprinderii. Dacă decalajul de dezvoltare se va adânci, nu știm ce se va întâmpla în 50 de ani”.

de Andrei Luca Popescu, Radio Europa Liberă, 19 iunie, 2019

Leave a Reply

Your email address will not be published.