#VOCILEMOLDOVEI: Un curent războinic între politicienii Moldovei în chestiunea autostrăzilor A8 și A7?

de Dorin Dobrincu

Despre autostrăzile de la est de Carpați, mai ales despre cea care ar trebui să străpungă munții (A8), s-a vorbit și s-a scris nespus în ultimii 14 ani. Problema rămâne cu realizările pe teren.

La sfârșitul săptămânii trecute a ajuns la Iași Gheorghe Flutur, președintele CJ Suceava, și probabil viitor vicepreședinte al PNL pentru regiunea nord-estică (nu pentru întreaga Moldovă). Venit să-l susțină pe Florin Cîțu și a lui moțiune, dar și să-l obișnuiască pe liderul liberal local Alexandru Muraru că el e șeful de partid peste regiune, domnul Flutur pare să-și fi adus aminte că, în orașul din care a pornit mișcarea proautostradă, trebuie să scoată arcul și să tragă o săgeată. Mai ales că înainte de reuniunea liberalilor de la Palas văzuse cum mai mulți ieșeni, nemulțumiți de derapajele cîțiste, le strigaseră niște vorbe dulci iliberalilor aflați în trecere prin oraș.

Gheorghe Flutur și-a arătat nemulțumirea că în chestiunea autostrăzii A8 nu se atacă frontal sectorul montan. Cam asta spun și asociațiile civice din Moldova de ani de zile. Și pesediștii, și peneliștii și useristplusiștii au evitat să asume deschis realizarea fără întârziere – și în integralitatea sa – a acestui tronson când erau la putere, preferând tertipurile, însă au fost zgomotoși în opoziție.

Aflat la putere anterior prin prietenul temporar Orban, iar în acest moment prin prietenul de ocazie Cîțu, președintele CJ Suceava a spus că se leagă cu lanțurile și pentru A8, și pentru A7. Și a deplâns lipsa de unitate în regiune, de parcă nu el este cel care a făcut totul pentru ca județul său se distanțeze de Moldova, accentuând stigmatul moldovenesc pe toate căile, începând chiar de la sud de Fălticeni. După actul războinic de la Iași, Flutur s-a întors între fagii lui, tot mai răriți de drujbe, mulțumit că a mai pus o roabă de vorbe la temelia viitoarelor autostrăzi din regiune.

Și din partea fostei puteri și probabil vremelnicei opoziții avem o ieșire de samurai vorbăreț. Domnul Iulian Bulai, deputat USRPLUS, a participat ieri la ședința săptămânală a CNAIR dedicată proiectelor A7 și A8. Nemulțumit de faptul că firma Acciona nu și-a făcut treaba cu SF-ul sectorului montan al A8, domnul deputat a considerat că o zvâcnire patriotică este binevenită. Așa că a scris pe pagina sa de Facebook că, dacă nu se vor remedia problemele din SF, în noiembrie-decembrie a.c. se va duce în Spania, pentru a protesta în fața sediului central al companiei amintite.

Bine era dacă domnul Bulai ar fi fost mai tăios atunci când partidul său avea pârghii de control în Ministerul Transporturilor, respectiv în CNAIR. Pentru că problema principală e la instituțiile statului român, nu în altă parte. Acciona este un contractant fără frâu, adică necontrolat la timp de către cei care trebuiau să facă asta, deși era în fișa postului, erau și plătiti tocmai pentru a-și face treaba.

Domnul Bulai gafează des, ceea ce se pare că îl costă inclusiv în partidul său, de vreme ce nu îl găsim în niciuna din cele două echipe care se află în competiție pentru șefia USRPLUS. Dincolo de asta, deputatul de Neamț este totuși preocupat de ceea ce se întâmplă cu proiectele A7 și A8. În schimb alți parlamentari din Moldova – de la PNL, USRPLUS, PSD sau AUR – sunt fie interesați ocazional de acest subiect, în special când este rost de publicitate politică, fie – cei mai mulți – sunt complet absenți. Că doar s-au dus acolo să aibă câte o sinecură plătită din bani publici și cu speranța că vor încasa cândva o pensie specială.

Foto: adaptare după un desen pikpng.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.